Bloc | Sobre mí | Contacte | Treballo a

Algunes dades de la campanya


Recopilo en aquest post algunes dades que m'han semblat interessants i que permeten entendre una mica millor quins han estat els resultats i per què.

1. Vots
- Obama ha aconseguit 60 milions de vots, per 57 milions de Romney. Obama ha guanyat en 6 dels 7 Estats decisius. En molts casos, per molt poc. Dels Estats clau, Romney tan sols ha pogut guanyar a Carolina del Nord.
- Obama va guanyar 13 Estats per un marge de només el 10%. El 2008 van ser sol 8 Estats.
- Un 42% dels votants van assegurar que es van veure influïts per la imatge i actuació del president durant l'huracà “Sandy”.
- A l'octubre, el 25% dels nord-americans pensaven que el país anava en bona direcció. El dia anterior a les eleccions ho pensava el 45%.

2. Xarxes socials
- A Twitter, el següent missatge de Barack Obama, publicat abans que es dirigís al país després d'haver estat declarat vencedor dels comicis, és ja el més retuitejat de la història, amb més de 536.000 retuits a les 10.30 del matí d'ahir -hora espanyola-. A més, 181.000 persones l'han marcat com a favorit. A Facebook, aquesta fotografia va aconseguir batre una altra marca: la imatge que té més “M'agrada” de la història: 2,3 milions (i pujant). La imatge ha estat compartida 270.000 vegades.
- En total, Twitter calcula que la jornada electoral ha acaparat a EUA uns 31 milions de tuits.



3. Segmentació
- El 72% dels votants són blancs, el 13% afroamericans, el 10% llatins (eren el 9% el 2008 i el 8% el 2004) i el 3% asiàtics.
- A favor d'Obama van votar el 93% dels afroamericans, el 71% dels llatins i només el 39% dels blancs.
- Han augmentat els joves menors de 30 anys que van anar a votar (19% dels votants –eren el 18% el 2008). El 60% d'ells van votar per Obama –va ser el 66% en 2008).
- El 60% dels joves menors de 30 anys han votat per Obama. El 56% dels majors de 65 ho han fet per Romney.
- El 62% del vot urbà ha estat para Obama, pel 59% del vot rural per Romney.
- El 55% de les dones (que són el 53% de votants) han votat pel candidat demòcrata.
- El 67% de les solteres (23% dels votants) van votar a Obama.
- El 59% dels catòlics (18% dels votants) van votar per Romney. També el 78% d'evangèlics (que són el 26% dels votants). El 70% dels no religiosos (12% dels votants) van recolzar a Obama.
- La microsegmentació va funcionar. Van ser bàsics, en la victòria d'Obama, els afroamericans a Pennsylvania, els llatins a Nevada, els blancs de classe obrera a Ohio i els joves a Virgínia (s'han instal·lat els últims anys en el nord de l'Estat, per la proximitat a Washington i cases més barates).
-Obama va perdre per uns 17 punts entre els membres de la classe obrera blanca en tot el país, però només per 2 en l'estat industrial d'Ohio, segons les enquestes a peu d'urna. El rescat a General Motors va tenir a veure. Es dóna la circumstància que en aquest Estat també van augmentar els vots d'afroamericans, que van representar el 15% dels votants (eren l'11% el 2008).

4. Despeses
- S'estima que demòcrates i republicans s'han gastat en la carrera presidencial 2.600 milions de dòlars: uns 2.000 milions d'euros al canvi actual.
- Els SuperPACs han ajudat molt en campanya, especialment els que anaven a favor de Romney. "Restore our future" va aconseguir 142 milions de dòlars, per 91 milions de “American Crossroads” (Karl Rove). “Priorities USA action”, pro-Obama va aconseguir 66 milions. És interessant que més del 90% dels diners dels SuperPACs es va utilitzar en campanyes negatives o brutes contra l'adversari.

 

0 Comments:

Post a Comment




RSS Blogger