Bloc | Sobre mí | Contacte | Treballo a

Molts polítics tenen presència, però poca identitat online. Les xarxes socials s'utilitzen per fer campanya, igual que s'utilitzen la resta d'eines de màrqueting i els mitjans. No obstant això, la xarxa no és només difusió (com sí ho és, per exemple, la televisió o la resta de mitjans tradicionals). Internet funciona d'una manera diferent. La difusió és important, però ho és més la capacitat relacional que genera.

És complicat mesurar l'èxit, i molt més mesurar les relacions “bones” aconseguides. I aquestes relacions seran bones sempre que arribi la informació correcta, és a dir, la que aquests simpatitzants potencials busquin, necessitin o que es creï un interès. Es tracta de relacions, no tan sols d'afegir “amics” o “seguidors” a la llista. L'engagement en xarxes socials, quelcom bàsic per saber si s'està fent un bon treball per part de l'equip de campanya era, fins ara, complicat de mesurar. Fa tres setmanes, Facebook va anunciar la millora de l'anàlisi de mètriques per als administradors de cada pàgina per ajudar-los a entendre la participació a les pàgines de fans. Ara a qualsevol pàgina és visible per a tothom una xifra que ajuda al públic en general a comprendre quin és el grau de participació en una pàgina determinada i el seu nivell de popularitat.

El número apareix en la part esquerra de qualsevol pàgina, sota el número total d'admiradors, i porta per títol “are talking about this” (estan parlant sobre això).

Juntament amb Javier Beroiz, hem analitzat i comparat l'engagement dels partits i candidats que concorren a les eleccions generals del 20 de novembre, i els resultats són molt interessants.

Podeu baixar-vos l'estudi en PDF aquí o veure-ho a continuació:

 

0 Comments:

Post a Comment




RSS Blogger